Atentie, post destul de lung cu pareri personale, e nevoie de putina atentie sa urmariti firul.
Episodul III din “Diferente barbat-femeie” incepe cu intrebarea : e mai bine sa fii baiat sau fata?
Dupa parerea mea trebuie sa tinem seama de cel putin 3 realitati : suntem diferiti fizic, psihic si pozitional.
1.Diferiti fizic
Nu trebuie sa explic aceste diferente, sunt evidente. Barbatul este inzestrat cu putere fizica, tocmai de accea o foloseste la locul de munca si nu numai.
2.Diferiti psihic.
Am vazut in posturile anterioare catava deosebiri intre barbati si femei, din punct de vedere psihic, suntem diferiti. Femeile sunt mai sensibile, iau totul mai personal , analizeaza detalii, le tin minte etc.
3.Diferiti pozitinal
Sau mai bine zis, au roluri diferite. Biblia spune ca barbatul este capul femeii, ea trebuie sa fie supusa barbatului, asa cum barbatul e supus lui Isus Hristos. El trebuie sa o iubeasca si s-o ingrijeasca, vorbesc despre cupluri.
Toate aceste trei puncte ar putea fi dezvoltate foarte mult, dar nu vreau decat sa le aveti in minte pentru ce urmeaza.
Totul incepe de la “diferenta pozitionala” , femeia si-a dorit mereu sa fie ea “sefa”. Lucrul acesta a fost exploatat chiar la primul pacat de catre satan, el merge la Eva, nu la Adam , acolo ii da femeii posibilitatea de a alege fara acordul barbatului.
Din acest moment “0”, am putea spune, a inceput lupta dintre barbat si femeie pentru putere. Barbatul si-a folosit forta, iar femeia si-a folosit puterea de seductie.
Daca ar fi sa refac intrebarea de la inceput, as putea sa spun : E mai bine sa conduci sau sa fii condus? Si de aici ar urma alte zeci de argumente pro si contra, insa nu aici vreau sa ajung.
Asa cum primele doua realitati le recunoastem(diferentele fizice si psihice), ultima dintre realitati e cam greu de acceptat. Cred ca lucrul acesta se intampla din cauza decaderii noastre umane. Dumnezeu a dat aceste roluri, dar femeia si barbatul au ramas egali, indatoririle fiind diferite. O lume pervertita nu va sti ce inseamna un barbat perfect, care sa stie sa iubeasca o femeie perfecta. La un asemenea nivel am putea spune ca femeia si-ar dori in continuare sa fie femeie si barbatul sa fie barbat.
Incercand sa ajung la o “confuzie”, suntem intr-o continua lupta pentru putere dintre sexe. Din acest motiv unele fete si-ar dori sa fi fost poate baiat, ar fi fost mai independente, mai puternice etc.
Daca esti baiat, afla ce inseamna sa fii barbat si traieste ca unul. Iar daca esti fata, afla ce inseamna sa fii femeie si traieste ca o femeie.
Ce putem face? Va spun ce pot face eu … as putea sa fiu un viitor sot bun , care sa-mi iubesc sotia, sa o respect, apreciez, ingrijesc. Asa ea, femeia, va fi implinita, iar eu ca barbat de asemnea.
Sa fiti iubiti!











iunie 5th, 2008 at 15:25
dupa parerea meau nu cred k trebuie sa fii neaparat barbat k sa fii independent sau mai puternic….fiecare suntem ceea ce ne’a fost scris sa fim….sunt momente insa in care am da orice k sa fim: femeile barbati si invers acesc lucru este imposibil…..ca unii incearca sa il faca posibil asta mi se pare foarte penibil si foarte aberant…
diferente dintre barbat si femeie exista pe toate planurile oriunde….isa sunte domenii unde barbatii sunt mult mai apreciati si invers….sunt lucruri pe care un barbat le face foarte bine si o femeie care le face foarte prost sau chiar deloc….si deasemenea sunt lucruri pe care femeia le face si de care barbatul fuge……deci in concluzie….ori barbat ori femeie…sunt si avantaje dar si dezavantaje in ambele parti…
sa fii si tu iubit sebby…:)
iunie 5th, 2008 at 15:41
intr-adevar,diferentele apar la pozitia pe care fiecare o are sau ar trebui sa o aiba in familie.Dumnezeu asa a randuit sa fie:barbatul-capul,iar femeia ajutorul potrivit.totusi,acolo continua in felul urmator:barbatul sa isi iubeasca nevasta asa cum isi iubeste Hristos biserca,femeia fiind vasul mai slab.asta presupune grija din partea barbatului,dragoste. in acelasi timp,el are o anumita autoritate cu care este investit de sus.stiind asta,femeia trebuie deci sa fie supusa barbatului.atata vreme cat el nu ‘abuzeaza’ de autoritate,accepta parerile ei si exista un echilibru intre ceea ce gandesc ambele parti,cuplul este fericit.Domnu a stiut bine ce roluri a dat fiecaruia,problema este sa le intelegem asa cum sunt si sa le aplicam.
sper ca am spart gheata:D
iunie 5th, 2008 at 15:42
bine,nu chiar,da fetele au fost mai curajoase:D
iunie 5th, 2008 at 15:48
mai demult ziceam ca mi-ar fi placut sa ma fi nascut baiat, acum nu mai zic asa. cred ca daca ne intelegem fiecare dintre noi (adica si fetele si baietii) adevaratul rol pe care il avem, nu o sa ne mai simtim frustrati de ceea ce nu putem fi si ceea ce nu am fost creati sa fim…
iunie 5th, 2008 at 16:11
o mai buna abordare ar fi evitat sa formuleze aceasta intrebare. Am primit multe raspunsuri in particular, fetele suntin ca e mai bine sa fii fata, iar baietii invers. E si normal sa fie asa, ma bucur ca va aparati partea. E bine sa fii baiat asa cum e bine sa fii fata.
iunie 5th, 2008 at 16:35
exact asta incercam si eu sa zic k ori k esti fata ori ca esti baiat e bine….si asa cum e bine uneori e si rau…:)
dar totusi inteleg si baietii k doar am trait intre 2 ..;))
iunie 5th, 2008 at 21:02
deci post-ul asta e pentru mine..da..?:) asha mi a zis seby;;)
merci:):):*
o sa mi dau cu pareea maine despre el…k acu e ff tarziu,eu sunt varza shi maine am al 4-lea exame pe saptaman asta;)
iunie 5th, 2008 at 21:16
ai dreptate, asa am spus, e un raspuns la comentariul tau. Bafta la examen!
iunie 6th, 2008 at 04:20
nu stiu daca trebuie sa punem atata accent pe diferentele intre noi…
ce e mai fain e faptul ca suntem atat de diferiti unul fata de celalalt si totusi Dumnezeu a facut femeia pt barbat..si invers….
asa, “defecti” cum suntem, together suntem “perfecti”..
tocmai de aceea exista atatea diferente..sa ne putem completa…
How great is our God,noh? 8->
be blessed,bro
iunie 6th, 2008 at 06:32
“Va spun ce pot face eu”
Harul lui lucreaza impreuna cu tine.
Christos in tine va fi sotul ei.
Spune o cantare ” I wanna be what I was made to be”
Doar Dumnezeu iti descopera la ce este bun un barbat in aceasta lume.
si la ce este buna o femeie.
iunie 6th, 2008 at 07:21
asa e Bianca, ne putem completa reciproc. Dumnezeu a fost creativ sa ne faca pe toti atat de diferiti.
Alexander, cred ca ai inteles ce am vrut sa spun. Tu ai spus-o insa mai frumos
Domnul sa te binecuvinteze!
iunie 6th, 2008 at 11:08
Cred ca gresesti profund. Pentru a obtine putere, atat barbatul cat si femeia folosesc metoda seductiei pentru a castiga masele pentru ca fie el barbat sau femeie, omul trebuie sedus pentru a fi cucerit si pentru a-i fi castigata admiratia/sprijinul/respectul. Regulile se aplica la fel peste tot, pentru a cuceri, trebuie sa le arati oamenilor ce nu au si isi doresc iar aici fii cat se poate de inventiv.
iunie 6th, 2008 at 11:08
Abordarea ta nu mai e contemporana cu lumea in care traim
iunie 9th, 2008 at 05:10
Principiile raman stabile si permanente in viata. Chiar daca nu sunt “relevante si de actualitate” in contemporaneitate. aud si eu multi tineri spunand ” poi s-au schimbat vremurile”. Da e drept.
Dar asta nu iti da si tie dreptul sa te schimbi de la Valorile Absolute.
iunie 10th, 2008 at 14:54
draga diamond, cand m-am referit la puterea barbatul asupra femeii si invers, nu la castigarea faimei si a maselor.
s-ar putea sa nu para contemporana abordarea la prima vedere, asa as spune si eu, dar privind la orice organizatie din lumea aceasta, la orice celula, vezi ca exista o structura de conducere. In aceste structuri existe relatii de subordonare, daca nu ar fi asa ar exista un haos total, fiecare ar face cum doreste si nimeni nu ar putea fi tras la raspundere.
Familia este “celula societatii” si aici e nevoie de o structura de conducere. Cineva trebuie sa aiba responsabilitatea majora pt familie, va trebui sa aiba ultimul cuvant in luarea unei decizii.. o functie care totusi este delagata, este acceptata de sotie, pentru ca trebuie sa fie cineva care sa faca asta.
Poate ca asa vei privi altfel ideile de mai sus.
iulie 1st, 2008 at 06:29
Am citit msg voastre si sunt constructive. Ma bucur ca inca mai sunt si fete si baieti care gandesc matur. Parerea mea e ca numai daca in noi e Cristos putem sa fim cu adevarat ceea ce am fost creati sa fim!! Numai o fata care-L are pe Cristos in ea ma va putea iubi cu toate defectele, ifosele si pretentiile mele de baiat care am crescut intr-un alt mediu decat ea, ma va putea respecta si se va putea supune mie. Si numai daca in mine e Cristos o sa o pot iubi cu adevarat pe ea asa cum imi cere Scriptura, o sa o pot ocroti si o sa-i pot da semnificatie prin pozitia pe care o ocupa in viata de familie !!
septembrie 25th, 2009 at 09:15
ai capu plin de clisee cum e cainele plin de purici. ia zi si mie cum foloseste un barbat forta fizica la locul de munca daca e manager intr-o multinationala?de fapt manager intr-o multinationala poate fi si o femeie so wtf?profesori,avorcati,procurori,oameni politici,personal la paza si protectie= locuri de munca pentru fete si baieti deopotriva nu crezi? tu te crezi acum 100 de ani cand maisnariile nu fusesera invetate si statea saracul barbatel sa bage carbuni la tren. deci aia cu diferenta pozi draci e in mintea biblica. cat despre partea psihica aminteste-ti cum te batea tactu ca plangeai si „baietii n-au voie sa planga” chiar daca au 4 ani. daca nu ti s-ar fi spus astea de 840958 oare acum nu ti se umplea funduletul de lacrimi cand iti prindeai destiuletul in usa de la intrare?
septembrie 25th, 2009 at 09:51
Bun venit matei pe blogul meu! Multumesc de cuvintele pline de apreciere la adresa mea. Nu am timp sa iti raspund pe indelete, te rog insa sa citesti titlul articolului si sa intelegi tema pe care am tratat-o. Ai deviat de la subiect si ti-ai creat propria paradigma despre ce as fi vrut sa spun.
Eu sunt tot un nereligios, dar nu ca tine!
septembrie 25th, 2009 at 10:05
ce-am scris nu as vrea sa o iei ca pe o jignire,pur si simplu parerea mea despre tine(prin intermediul a ceea ce ai scris) e ca esti un om care in loc sa gandeasca cu mintea lui ia din toptanul de prejudecati ale vremii. sincer,ce spui tu se muleaza pe timpul cand barbatii mergeau la razboaie,astazi nici un amarat de an de armata nu mai st in stare sa faca.am citit si titlul si articolul si concluzia mea ti-am expus-o deja. cat despre ultima propozitie tin sa precizez ca nici crestinii nu sunt toti la fel. o seara placuta.
septembrie 25th, 2009 at 11:33
ca sa fie mai simplu pt toata lumea, ca poate in articol am fost mai explicit. Si barbatul si femeia vor sa conduca, sau mai bine spus sa-si vada dorintele implinite. Acum, ei sunt diferiti, DAR FIECARE are metodele specifice de a cuceri, seduce, impune. O fata spunea ca ar fi vrut sa fie baiat, deci nu e multumita cu armele ei. Comform Bibliei am vrut sa arat ca nu trebuie sa existe un conflict ar sexelor, ci o mai buna intelegere. Acum, nu se poate ca toata lumea sa conduca. Dar comform Bibliei, exista un sistem lasat de Dumnezeu, care daca ar fi respectat, toti ar avea de castigat.
Daca Matei, ai un alt model pentru omenire, te rog sa ni-l prezinti. Pentru ca vrem amandoi sa ne folosim mintile, hai sa vedem ce propui tu, intr-o lume moderna. Iar eu ma voi rezuma la a apara acest model demodat, intr-o lume atat de evoluata. Deci ai si un avantaj, mingea e in terenul tau!
februarie 25th, 2010 at 04:18
[...] nu este un post platit. Mi s-a facut doar dor de mai umbla prin blogosfera! (Sursele imaginilor Simplul Gand si WikiSpaces) Andrei KIP IN [...]
decembrie 12th, 2010 at 13:07
Destul de ok,foarte pe scurt , dar ok.